Perftech Filter Pošte za podjetja in fizične osebe
Filter prihodne pošte si lahko predstavljate kot mapa nezaželene ali vsiljene pošte kot jo ponujajo ostali globalnih ponudnikih pošte. Filter samodejno obdeluje prejeta sporočila ter večino nezaželenih sporočil blokira že ob povezovanju preden se sploh začne sprejem sporočila. Zaradi tega vsa sporočila, ki so bila blokirana niso vidna v karanteni za nezaželeno pošto. Filter za pošto vam bo vsak dan zjutraj poslal poročilo o nezaželeni pošti v katerem bodo navedena sporočila, ki so bila zaznana kot nezaželena. Poročila so dostavljena na vse poštne predale tudi na poštne skupine tako, da boste lahko dobili več kot eno poročilo. Sporočila, ki vsebujejo virusno zaznavo ali blokirano vrsto datoteke ne bodo nikoli vidna v karanteni za nezaželena sporočila pošiljatelji pa bodo dobili obvestilo o neuspešni dostavi kot navedeno na razlogi za blokiranje pošte.
Za več informaciji glede filtiranja pošte so na voljo navodila za filtiranje pošte za skrbnike.
Varna uporaba pošte
-
Nikoli ne bomo od vas zahtevali gesla za dostop do pošte.
-
Vsebina in namen sporočila je najbolj pomemben znak ali gre za varno ali nevarno sporočilo. Karkoli nenavadnega ali nepričakovanega v sporočilu je lahko znak, da gre za zlonamerno sporočilo tudi če je pošiljatelj pravilen.
-
Ne odgovarjajte in ne odpirajte priponk in povezav, če ne prepoznate pošiljatelja oziroma niste prepričani, da je prejeta vsebina varna. Za preveritev varnosti priponk in povezav lahko uporabite virustotal.com.
-
Ne vpisujte in objavljajte vašega poštnega naslova na neznane in javne spletne strani.
-
Ob dvomu glede varnosti prejete pošte se posvetujte z vašim poštnim administratorjem (običajno je to IT administrator v vašem podjetju).
-
Za informacije glede varne uporabe pošte priporočamo obisk strani varninainternetu.si in cert.si.
-
V primeru napačnega dodajanja blokiranega ali dovoljenega pošiljatelja preverite vaš seznam blokiranih ali dovoljenih pošiljateljev in napačne vnose odstranite.
Resnični pošiljatelj
Na vsako uspešno dostavljeno sporočilo dodamo na konec sporočila informacijo kdo je resnični pošiljatelj sporočila. Na ta način lahko preverite ali je pošiljatelj tak kot ga pričakujete. V primeru, da nekdo zlorabi poštni predal pošiljatelja vas lahko ta informacija zavede zaradi tega morate vedno biti zelo pozorni na vsebino in namen sporočila. Karkoli nenavadnega ali nepričakovanega v sporočilu je lahko znak, da gre za zlonamerno sporočilo tudi če je pošiljatelj pravilen.
Obvestilo na HTML pošti
- Na HTML pošto bo na konec vsakega sporočila, ki izvira izven organizacije dodano rumeno opozorilo kot prikazano na sliki spodaj, ki vsebuje resničnega pošiljatelja.
Obvestilo na navadni pošti
- Na navadno besedilno pošto bo na konec vsakega sporočila, ki izvira izven organizacije dodano opozorilo kot prikazano na sliki spodaj, ki vsebuje resničnega pošiljatelja.
Ponovno opozarjamo, da v primeru, da nekdo zlorabi poštni predal pošiljatelja vas lahko ta informacija zavede zaradi tega morate vedno biti zelo pozorni na vsebino in namen sporočila. Karkoli nenavadnega ali nepričakovanega v sporočilu je lahko znak, da gre za zlonamerno sporočilo tudi če je pošiljatelj pravilen.
Razlogi za blokiranje pošte
Zlonamerni pošiljatelji uporabljajo napačno nastavljene, zlorabljene, okužene strežnike in neobstoječe domene za pošiljanje nevarne in nezaželene pošte. Naš filter za prihodno pošto zazna pogoste napake pri nastavitvah domene, strežnika pošiljatelja in taka sporočila blokira. Vsako sporočilo gre skozi več stopenj filtriranja, da se zagotovi visoka natančnost filtiranja brez velikega števila napačno zaznanih legitimnih sporočil kot nezaželena. Vsak resni ponudnik poštnih storitev ali administrator poštnega strežnika, ki sledi dobrim praksam pri nastavitvi domene in poštnega strežnika ne bo imel težav pri dostavi sporočil skozi naš filter. Zaradi sledenja dobrih praks bo tudi zaščitil svojo domeno proti zlorabi in nam dal smernice kaj naj naredimo v primeru, da nekdo pošilja pošto, ki krši politiko njegove domene. Več informaciji za IT administratorje pošiljateljev na povezavi priporočila za pošiljatelje pošte.
V tabeli so navedeni pogosti razlogi za blokiranje sporočil:
Razlog za blokiranje | Povratna informacija pošiljatelju | Kako lahko pošiljatelj odpravi napako? |
---|---|---|
Vsebina ali lastnosti sporočila zaznana kot nezaželena | Pošiljatelj ni obveščen. Pošta je dostavljena v karanteno, prejemnik pošte je obveščen v poročilu o nezaželeni pošti. | Pošiljatelj naj preveri, da sporočilo ne vsebuje povezave, priponke ali druge znake nezaželene pošte. Prejemnik pošte naj v karanteni preveri oceno pošte za razlog zaznave in v primeru, da smatra, da je sporočilo varno doda pošiljatelja kot dovoljenega. |
V sporočilu zaznana blokirana vrsta datoteke | 554 5.7.1 Rejected for policy reasons | Pošiljatelj naj uporabi priporočila za pošiljanje datotek. |
V sporočilu zaznan virus | 554 5.7.1 Rejected for policy reasons | Pošiljatelj naj preveri, da ne pošilja zlonamerno, nevarno vsebino. Za preveritev datotek, povezav lahko uporabi virustotal.com in uribl.com. |
Domena pošiljatelja pošte nima pravilno nastavljenih SPF zapisov ali pošiljatelj pošilja pošto, ki kršijo SPF politiko | Recipient address rejected: Rejected by SPF: 1.2.3.4 is not a designated mailserver for janez.novak%40perftech.tv (context mfrom, on mx1.perftech.si); | IT Administrator strežnika za pošto pošiljatelja naj preveri zakaj domena nima pravilno nastavljenih SPF zapisov oz zakaj pošiljajo sporočila, ki krši SPF politiko. Po odpravi napačne nastavitve ali napačnega pošiljanja bo pošta normalno dostavljena. |
Strežnik pošiljatelja pošte je na DNS seznamu blokiranih pošiljateljev. | 550 5.7.1 Service unavailable; client [1.2.3.4] blocked using dnsbl-name; | IT Administrator strežnika za pošto pošiljatelja naj preveri zakaj njegov strežnik pošilja nezaželeno pošto in ko napako odpravi nato zahteva odstranitev strežnika iz seznama blokiranih pošiljateljev. Po odstranitvi strežnika iz seznamov blokiranih pošiljateljev bo pošta normalno dostavljena. |
Strežnik in DNS zapisi domene, ISP pošiljatelja pošte niso pravilno nastavljeni | 450 4.7.25 Client host rejected: cannot find your hostname | IT Administrator strežnika za pošto pošiljatelja naj preveri zakaj HELO, EHLO strežnika nima veljavnega A, MX, PTR zapisa. Po odpravi napake bo pošta normalno dostavljena. Za pomoč lahko uporabijo naša priporočila za pošiljatelje pošte. |
Strežnik pošiljatelja pošte ni pravilno nastavljen | Helo command rejected: need fully-qualified hostname; | IT Administrator strežnika za pošto pošiljatelja naj preveri zakaj strežnik nima pravilno nastavljen fully-qualified hostname, HELO/EHLO, ESMTP, SMTP Banner. Po odpravi napake bo pošta normalno dostavljena. Za pomoč lahko uporabijo naša priporočila za pošiljatelje pošte. |
Strežnik in DNS zapisi domene, ISP pošiljatelja pošte niso pravilno nastavljeni | Sender address rejected: Domain not found; | IT Administrator strežnika za pošto pošiljatelja naj preveri zakaj SMTP strežnik, domena ne vsebuje veljavnega A, MX, PTR zapisa. Po odpravi napake bo pošta normalno dostavljena. Za pomoč lahko uporabijo naša priporočila za pošiljatelje pošte. |
Blokirane vrste datotek
Da bi zaščitili naše uporabnike pošte, ne dovolimo prejemanja določenih vrst datotek. Seznam blokiranih datotek je generiran iz priporočil globalnih ponudnikov pošte in iz naših izkušenj. Blokirane datoteke so običajno uporabljene za dostavo zlonamerne programske opreme.
Za uspešno dostavo pošte pošiljateljem priporočamo:
- Sporočilom ne dodajajte blokiranih vrst datotek
- Sporočilom ne dodajajte priponke (uporabite storitve za skupno rabo datotek, delite datoteko prek povezave za skupno rabo)
V primeru, da pošiljatelj pošlje sporočilo, ki vsebuje datoteko, ki je navedena na tem seznamu bo sporočilo zavrnjeno. Pošiljatelj bo dobil obvestilo (v primeru, da je strežnik pošiljatelja pravilno nastavljen): 554 5.7.1 Rejected for policy reasons.
Seznam blokiranih datotek, priponk:
.ade | .ade | .adp | .apk | .app | .application | .appref-ms |
.appx | .appxbundle | .arj | .asp | .aspx | .asx | .bas |
.bat | .bgi | .bz | .cab | .cer | .chm | .cmd |
.cnt | .com | .cpl | .csh | .der | .diagcab | .dll |
.dmg | .ex | .ex_ | .exe | .fxp | .gadget | .grp |
.hlp | .hpj | .hta | .htc | .img | .inf | .ins |
.iso | .isp | .its | .jar | .jnlp | .js | .jse |
.ksh | .lib | .lnk | .lz | .lzh | .mad | .maf |
.mag | .mam | .maq | .mar | .mas | .mat | .mau |
.mav | .maw | .mcf | .mda | .mdb | .mde | .mdt |
.mdw | .mdz | .msc | .msh | .msh1 | .msh1xml | .msh2 |
.msh2xml | .mshxml | .msi | .msix | .msixbundle | .msp | .mst |
.msu | .nsh | .ops | .osd | .pcd | .pif | .pl |
.plg | .prf | .prg | .printerexport | .ps1 | .ps1xml | .ps2 |
.ps2xml | .psc1 | .psc2 | .psd1 | .psdm1 | .pst | .py |
.pyc | .pyo | .pyw | .pyz | .pyzw | .r00 | .r01 |
.rar | .reg | .scf | .scr | .sct | .shb | .shs |
.sys | .tar | .theme | .tmp | .url | .vb | .vbe |
.vbp | .vbs | .vhd | .vhdx | .vps | .vsmacros | .vss |
.vst | .vsw | .vxd | .webpnp | .website | .wim | .ws |
.wsc | .wsf | .wsh | .xbap | .xll | .xnk | .xz |
Priporočila za pošiljanje datotek
- Sporočilom ne dodajajte blokiranih vrst datotek
- Sporočilom ne dodajajte priponke (uporabite storitve za skupno rabo datotek, delite datoteko prek povezave za skupno rabo)
Poročila o nezaželeni pošti
- Poročilo o nezaželeni pošti vam pošiljamo za boljši pregled nad prejetimi sporočili, ki so bila zaznana kot nezaželena na filtru za pošto.
- Poročilo je poslano samo v primeru, da so bila sporočila zaznana kot nezaželena za vaš poštni predal.
- Poročilo je poslano enkrat dnevno.
Varnostna priporočila karantene za nezaželeno pošto
- Portal za pregled nezaželene pošte ne bo od vas nikoli zahteval gesla za pošto.
- Poročila o nezaželeni pošti so dostavljena samo iz naslova postmaster@mx1.perftech.si.
- Povezavo filter.perftech.si v sporočilu za pregled nezaželene pošte obdržite zasebno saj vsebuje vstopnico (ang. ticket) za dostop do karantene vašega poštnega predala. V primeru, da to povezavo delite boste osebi, ki ima povezavo omogočili dostop do vaše karantene za nezaželeno pošto katera lahko v redkih primerih vsebuje tudi zaželeno pošto.
- V primeru napačnega dodajanja blokiranega ali dovoljenega pošiljatelja preverite vaš seznam blokiranih ali dovoljenih pošiljateljev in napačne vnose odstranite.
- Kot prikazano na sliki spodaj v primeru, da se postavite z miško na povezavo filter.perftech.si se mora prikazati povezava kot prikazano na sliki levo spodaj https://filter.perftech.si/quarantine?ticket=vašavstopnicazadostopdokarantene
Poročilo o nezaželeni pošti
Na sliki spodaj je primer poročila o nezaželeni pošti za testni predal.
Karantena nezaželene pošte
Priporočamo, da upravljajte vašo nezaželeno pošto preko povezave filter.perftech.si, ki je navedena v poročilu o nezaželeni pošti. Na portalu je boljši pregled nad nezaželeno pošto, vidna je pa tudi ocena zakaj je bilo sporočilo zaznano kot nezaželeno.
Do karantene lahko dostopate kadarkoli preko povezave filter.perftech.si iz poročila o nezaželeni pošti. V primeru, da pričakujete sporočilo in sumite, da je bilo blokirano na filtru za pošto priporočamo, da preverite ali se nahaja v karanteni in v primeru, da smatrate, da je vsebina varna dovolite pošiljatelja.
Opomba: V primeru napak pri delovanju karantene, dostop do karantene osvežite s ponovnim dostopom preko povezave filter.perftech.si, ki je navedena v poročilu.
Funkcije gumbov na portalu za upravljanje nezaželene pošte.
Gumb | Primarno uporabljajo | Fukcija gumba |
---|---|---|
Izvirnik | Administratorji pošte | Prikažejo se diagnostični podatki sporočila |
Ocena pošte | Uporabniki pošte | Prikaže se naziv preverjanja in ocena nezaželene pošte |
Prenos | Administratorji pošte | Izvede se prenos sporočila v datoteko .eml |
Dovoli | Uporabniki pošte | Pošiljatelj je dodan na listo dovoljenih in sporočilo je dostavljeno |
Blokiraj | Uporabniki pošte | Pošiljatelj je dodan na listo blokiranih in sporočilo je izbrisano |
Dostavi | Uporabniki pošte | Sporočilo je dostavljeno brez dodajanja pošiljatelja na liste |
Izbriši | Uporabniki pošte | Sporočilo je izbrisano brez dodajanja pošiljatelja na liste |
Ob dostopu na portal kliknite na sporočilo katero bi želeli bolj podrobno preveriti.
Ocena nezaželene pošte
Prikazalo se bo več informaciji glede sporočila.
V primeru, da izberete gumb Ocena pošte se vam bodo prikazale informacije zakaj je bilo sporočilo zaznano kot nezaželeno.
Gumb | Primarno uporabljajo | Fukcija gumba |
---|---|---|
Ocena pošte | Uporabniki pošte | Prikaže se naziv preverjanja in ocena nezaželene pošte |
Na sliki spodaj primer kako lahko zadeva sporočila in povezava v sporočilu poveča oceno nezaželene pošte na oceno, ki dostavi pošto v karanteno.
Blokiraj pošiljatelja
V primeru, da bi želeli blokirati sporočilo in pošiljatelja izberite gumb Blokiraj .
Gumb | Primarno uporabljajo | Fukcija gumba |
---|---|---|
Blokiraj | Uporabniki pošte | Pošiljatelj je dodan na listo blokiranih in sporočilo je izbrisano |
Opomba: V primeru napake pri dodajanju blokiranega pošiljatelja ponovno izvedite dostop do portala za upravljanje nezaželene pošte preko povezave filter.perftech.si v poročilu nezaželene pošte.
Ob uspešnem dodajanju na listo blokiranih in izbrisu sporočila se bo prikazalo obvestilo Akcija 'blacklist' uspešna na spodnji desni strani zaslona.
Seznam blokiranih pošiljateljev
V primeru, da ste dodali napačnega pošiljatelja na listo blokiranih lahko preverite vaš seznam blokiranih pošiljateljev tako, da kliknete na meni Blokiraj na levi strani portala za upravljanje nezaželene pošte.
V primeru, da bi želeli odstraniti blokiranega pošiljatelja označite pošiljatelja in izberite gumb Odstrani.
Potrdite izbris tako, da izberite gumb Da.
Dovoli pošiljatelja
V primeru, da bi želeli dovoliti to sporočilo in pošiljatelja izberite gumb Dovoli .
Gumb | Primarno uporabljajo | Fukcija gumba |
---|---|---|
Dovoli | Uporabniki pošte | Pošiljatelj je dodan na listo dovoljenih in sporočilo je dostavljeno |
Opomba: V primeru napake pri dodajanju dovoljenega pošiljatelja ponovno izvedite dostop do portala za upravljanje nezaželene pošte preko povezave filter.perftech.si v poročilu nezaželene pošte.
Ob uspešnem dodajanju na listo dovoljenih in dostavi sporočila se bo prikazalo obvestilo Akcija 'whitelist' uspešna na spodnji desni strani zaslona.
Seznam dovoljenih pošiljateljev
V primeru, da ste dodali napačnega pošiljatelja na listo dovoljenih lahko preverite vaš seznam dovoljenih pošiljateljev tako, da kliknete na meni Dovoli na levi strani portala za upravljanje nezaželene pošte.
V primeru, da bi želeli odstraniti dovoljenega pošiljatelja označite pošiljatelja in izberite gumb Odstrani.
Potrdite izbris tako, da izberite gumb Da.
Nedelovanje karantene
Če vam ob odpiranju karantene odpre prazno stran, vam je pretekla povezava. Rešitev je, da med pošto poiščite najnovejšo povezavo in jo uporabite.
Dodatne informacije: Zaradi varnostnih razlogov se povezava do karantene občasno ukine. V naslednjem poročilu za karanteno boste dobili novo, veljavno povezavo.
Več informacij: Priporočila za varno uporabo karantene.
Primeri nezaželene pošte
Neglede na to koliko se trudimo zlonamerni pošiljatelji bodo še vedno v redkih primerih uspeli dostaviti nezaželeno pošto.
Zaradi tega smo implementirali funkcionalnost resnični pošiljatelj, ki vam pomaga pri preverjanju pošiljatelja. Ta funkcionalnost vas v primeru zlorabe poštnega predala pošiljatelja lahko zavede zaradi tega morate vedno biti zelo pozorni na vsebino in namen sporočila. Karkoli nenavadnega ali nepričakovanega v sporočilu je lahko znak, da gre za zlonamerno sporočilo tudi če je pošiljatelj pravilen.
Naše priporočilo je, da v primeru prejema nezaželene pošte to izbrišete brez, da odgovarjate na sporočilo ali odpirate povezave ali priponke v sporočilih.
Priporočamo obisk strani varninainternetu.si in cert.si ker je navedeno še več informaciji glede primerov nezaželene pošte.
Običajno je iz prikaznega imena pošiljatelja, priponk, povezav, vsebine in namena sporočila zelo hitro razvidno, da gre za nezaželeno pošto.
Spodaj na slikah prikazano nekaj pogostih primerov nezaželene pošte: